רפרנטים
רפרנטים סביבתיים:
חברת פורטל מעמידה לרשות לקוחותיה צוותים מקצועיים ומיומנים של רפרנטים סביבתיים אשר מלווים ומייעצים לאורך כל מהלך ההטמעה והשימור, לרבות פיקוח וליווי שוטף מול התושבים והקבלנים המבצעים. הכל בהתאם להנחיות שנקבעו ע"י המשרד להגנת הסביבה. הליווי מתבצע באופן מעמיק ומקצועי אשר משרת את הרשות ומוביל אותה לעבר שינוי אמיתי בטיפול בפסולת, הכל לפי עקרונות הקיימות.
רפרנטים תפעוליים:
החברה מעמידה לרשות לקוחותיה רפרנטים תפעוליים ומנהלי מחלקות לניהול והנעת תהליכים פנים ארגוניים המספקים סיוע למחלקות שפ"ע/תברואה/ניקיון, בכל הדרישות, לצורך נתינת שירותים איכותיים, בסטנדרטים הגבוהים ביותר ולשביעות רצון התושבים.
תפקידו של רפרנט פיקוח ותפעול:
- הכרת המכרז הרלוונטי על כל היבטיו:
– מהות עבודות הקבלן.
– ריכוז וסיכום המכרז באמצעות טבלת "צ'ק ליסט" המרכזת את כלל התחייבויות הקבלן. - פעולות שוטפות
– טיפול בפניות תושבים – אל הפרויקטור מופנות הפניות הרלוונטיות המגיעות למוקד העירוני ועליו לטפל בהן באופן אישי ומותאם על פי אופי הפנייה. במידת הצורך, עליו לרתום בעלי תפקידים מטעם הרשות. בכל המקרים עליו ללוות את הפניה עד לפתרונה, וליידע את הפונה בסיום הטיפול.
– הכרה מעמיקה עם השטח – על הפרויקטור להכיר את פריסת התשתיות בעיר על פי סמכות טיפולו. לנושא טיפול בפסולת למשל, עליו לדעת אילו סוגי פחים פזורים בכל חלק ברשות. במידה והוגדר בחוזה כי הפרויקטור מטפל, למשל, גם בנושא ביוב, עליו להכיר את מיקום הצנרת וכו'.
– ניהול תפעול האשפה ברשות – על הפרויקטור לפקח על פעולת משאית האשפה בימי הפינוי, תוך שימת דגש על נושאים כגון: פינוי מלא של כלי האצירה, הקפדהעל פינוי בשעות המותרות בחוק (לא מוקדם יותר ולא מאוחר יותר), פיקוח על אי גרימת נזק לפחים ולתשתיות אחרות, שמירה על ניקיון מסביב לפחים ובתוך הנישות, סגירת הנישות ועוד.
בנוסף, מוטלת על הפרויקטור האחריות לחתימה על חשבוניות הקבלן ורישום קיזוזים בהתאם לצורך.
– פיקוח על פעילות עובדי הניקיון – פיקוח על נוכחות העובדים, על ביצוע מלא של ניקיון היישוב ואיסוף כל הפסולת לסוגיה בהתאם לחוזה (טיאוט, גושית, גזם וכו'), ביצוע מעקב נוכחות, חתימה על חשבוניות הקבלנים ורישום קיזוזים בהתאם לצורך.
- פעולות גלוביות
– ליווי מחלקות אחרות ברשות בפרויקטים חופפים, למשל אגף חינוך בקבלת תקציבים לחינוך סביבתי, ליווי דוברות הרשות בפרסומים רלוונטיים וכו׳.
– אחריות על פעילות מול תאגיד ת.מ.י.ר לחתימה על חוזה להפרדת אריזות ויישומו בפועל.
– ליווי והנעת תהליכים שונים בעלי נגיעה לשיפור איכות הסביבה ברשות עצמה.
- אנשי קשר בעיריה
– מזכיר/ מנכ"ל המועצה – הנחיות שונות, התלבטויות בשאלות מהותיות וכדומה.
– ראש המועצה – נותן דגשים והארות מדי פעם. לדוגמא, כיוון הרשות לאג'נדה מסוימת או רצון לתת מגע אישי וכו'.
– מוקד המועצה – טיפול בנושאים שוטפים שמגיעים מהמוקד כגון פניות תושבים, תלונות כדומה.
– קב"ט המועצה – נושאים הקשורים לאכיפת פינוי פסולת בניין, פינוי אסבסט או כל חומר מסוכן אחר, אכיפה נגד ונדליזם במתקני המיחזור וכו'.
– מחלקת שפ"ע – ביצוע בפועל של הצבה ואחזקה של פחים ע"פ דרישה ודגשים שונים.
– גזבר המועצה – הגשת חשבוניות קבלנים, עבודה משותפת בפרוייקטים סביבתיים, כמו כן הגזבר מזין את קולות הקוראים במערכת המרכב”ה.
- תחילת עבודה/ גיוס פרויקטור לליווי אגף תברואה:
– קליטה בחברה + קריאת אוגדן.
– לימוד עיקרי התפקיד: קריאה מעמיקה של החוזה בין הרשות ופורטל, בירור האם הרשות חתמה על הסכם עם תאגיד תמיר ואם כן באיזה מסלול, האם הוכשרו בתי ספר או גנים ירוקים ברשות, קריאה ולימוד של חוקים רלוונטיים (מדינה או מוניציפלים) וכו’.
– תקופת חפיפה עם פרויקטור ותיק המתמחה באותו תחום. מומלץ מאד לגוון בין הפרויקטורים בהתאם ללוח הזמנים שלהם, שכן לכל רשות אופי אחר וציפיות אחרות.
– ישיבת התנעה עם המנהלים ואנשי המפתח ברשות הרלוונטיים לפרויקט, בהשתתפות מנהל הפרויקטורים והיועץ הבכיר. ביום הגעתו יעשה הפרויקטור סבב היכרות בין אנשי הקשר ברשות.
– תחילת עבודה ברשות מתבצעת בליווי צמוד של מנהל הפרויקטורים.
** החברה מבצעת גם דיווחים לתחנות מעבר כמענה לצו פיקוח המחירים על פי הוראות המשרד להגנת הסביבה **