האזרח הפשוט נפרד משקית האשפה הביתית שלו מול המכולה העירונית שלצד הבית. מבחינתו הסיפור המלוכלך הזה מסתיים זה עתה. אבל למען האמת זו רק ההתחלה של הדרך… כי ככל שכמויות האשפה הולכות וגדלות כך הבעיה מתעצמת ומעמידה אותנו בפני צורך אמתי למצוא פתרון יסודי ושורשי לבעיה. אז אם אתה עומד עם אשפתון גדוש ומדיף ומשליך אותו לאשפה חשוב לרגע – מה אתה יכול לעשות למען סביבה ירוקה יותר? מה נדרש ממך, האזרח הקטן כדי לשמור על סביבה ירוקה ומניעת הזיהום המאיים על ראש כולנו?

חשיבות מיון האשפה

ראשית חשוב מאוד להעלות למודעות את נושא מיון האשפה. אמנם כל האריזות, שיירי המזון והמוצרים השבורים אמורים לצאת מהבית שלכם לצמיתות, אבל יש הבדל משמעותי ביעדים של המוצרים השונים. מסיבה זו חשוב למיין את הפסולת ולהניח כל סוג של פסולת במקום המתאים לכך. ולא לארוז את כולם יחד באותו אשפתון גדול… בצורה זו ניתן למנוע זיהומים סביבתיים ולחסוך במשאבים ומחצבים יקרים. כי פסולת שאינה מתפרקת לא מעבירים להטמנה – אם אפשר למחזר לא זורקים!

חברה מקצועית עבור מיון וטיפול באשפה

כדי למצות את המקסימום האפשרי מהאשפה ולהחזיר כמות גדולה ככל האפשר של חומרי גלם לשימוש חוזר שוכרות הרשויות השונות חברות שמספקות שירות טיפול באשפה. הטיפול באשפה כולל מספר שלבים משמעותיים. ראשית הוא יכלול הצבת מתקני אצירה לפסולת הממוינת. מתקן לבקבוקים ריקים, מתקן למוצרי אלקטרוניקה וכן הלאה. כמו כן תופקד החברה על העברת האשפה לתחנות מעבר לשם ביצוע הפעולות הרצויות למיחזור חומרי הגלם לשימוש חוזר. החברה שמספקת את השירות לעירייה תמנה רפרנט תפעול שהוא זה שיהיה אחראי על הפעילות הסביבתית בעיר ועל תפעול מערך הטיפול באשפה העירונית. תוך מעקב רציף אחר הפעילות ווידוא כי הפעילות נעשית על פי התקנים לאיכות הסביבה.

ניקיון העיר ושמירה על חזות נקיה ומטופחת

אחד האתגרים הניצבים מול כל רשות מקומית היא ביצוע פעולות ניקיון בשטחים הציבוריים. בשונה ממשטחים שניתן לשטוף אותם באמצעות מים וחומרי ניקוי, יש משטחים שאי אפשר לטפל בהם בצורה זו. לשם כך יהיה צורך לרתום מכונות טיאוט לעבודה. מכונות אלו מטאטאות את המשטחים שאין אפשרות סבירה לשטוף אותם וכך הם עוברים תהליך של ניקיון. תהליך זה נועד לנקות את המשטחים השונים ולאפשר שמירה על עיר נקייה ונעימה.

לקריאה נוספת:

מכרזים עירוניים

מיחזור פסולת

יועץ סביבתי

הפרדת אשפה

ייעוץ סביבתי