כדי להבטיח כי פינוי האשפה והטיפול בפסולת העירונית מתבצעים בצורה איכותית תוך שמירה על איכות הסביבה חשוב מאוד כי חברה מקצועית ואמינה בתחום תספק את השירות לעיר. חברה כזו תוכל לפעול ולבצע את מכלול הפעולות תוך שמירה על איכות הסביבה, והמטרה ברורה – לשמור על חזות העיר ולבצע כל פעולה תוך מחשבה על נראות העיר ועל הסביבה שלנו.

בחירת חברה מקצועית

מסיבה זו יצאו העיריות והרשויות המקומיות במכרזים. מכרזים אלו פונים אל חברות שעוסקת בתחום של יועץ סביבתי ומגישות שירות של רפרנט לערים וליישובים. השירות שלהם נועד לטפל באשפה ובפסולת, לבחון את הסביבה העירונית ולמצוא דרכים לשפר את המצב ולשמור על סביבה ירוקה ונעימה. החברה שתיבחר תקבל את מלוא האחריות לידיה ותספק את השירות לתושבי העיר. כמובן שעל מנת לספק שירות מעולה חשוב כי תיבחר חברה מקצועיות בתחום. המקצועיות בתחום כוללת כמובן ידע מקצועי נרחב והמון יכולות טכניות שהחברה מחזיקה ברשותה. המקצועיות של החברה תבוא לידי ביטוי בשטח במהלך תקופת השירות וביצוע הפעולות השונות.

האמינות של החברה

לא פעם מתגלים כשלים שונים, וחקירות מעלות כי חברות מיון ותחנות מעבר בצעו פעולות מזהמות ובלתי אחראיות. מסיבה זו כאשר העירייה בוחרת יועץ איכות הסביבה או כל חברה אחרת שמספקת שירות סביבתי היא תוודא כי מדובר על חברה אמינה ואחראית. חברה שאכן תוכל להחזיק בידיה את התפקיד ולבצע אותו באחריות מקסימלית למען תושבי העיר ועבור האנושות כולה.

שיתוף פעולה מצד התושבים

אין די בחברה מקצועית ולא מספיק להפקיד רפרנט לשם שמירה על איכות הסביבה. כי כדי להצליח לנהל את הפעולות ולבצע מיון פסולת וטיפול נכון חובה כי התושבים ישתפו פעולה ויהיו שותפים לעניין. לשם השגת מטרה זו פועלים בערים השונות ויוצאים בקמפיינים שונים שנועדו לעורר מודעות בקרב התושבים ולהכניס לסדר היום את נושא הסביבה והמחזור. קמפיינים פרסומיים יוצאים לאוויר העולם לשם השגת מטרה זו, וכן מקיימים תחרויות שונות ומיזמים שמטרתם היא לעורר את התושבים להיות שותפים לעניין המיון והמיחזור של הפסולת.

יועץ סביבתי לתכנון נכון

לקראת פרויקט של בניה וקבלת רישיון יהיה צורך לפנות אל יועץ סביבתי. הוא בודק את נתוני השטח ובוחן את התוצאות של הבניה במקום. הן מבחינת הסביבה והן מבחינת השפעת הסביבה על המבנה. לשמירה על יחסים הרמוניים בין הטבע והאנושות.

לקריאה נוספת:

מכרזים עירוניים

מיחזור פסולת

טיפול באשפה

הפרדת אשפה

ייעוץ סביבתי