כמויות האשפה שהאזרח הישראלי מייצר הולכות ועולות משנה לשנה. המציאות המבהילה הזו הביאה לכך שהרשויות תרות אחר פתרונות שישנו את מאזן האימה ויעזרו לאנושות להגן על העולם ועל הסביבה. ואכן בשנת 1993 נחקק חוק בדבר איסוף ומחזור פסולת. חוק זה מקנה לעיריות ולרשויות המקומיות את הסמכות לדאוג למיון האשפה ולמחזור שלה באמצעות חברות חיצוניות. המיחזור משנה את המצב ונועד לשמור על העולם שלנו ירוק יותר.

מה ניתן לעשות?

למעשה הכוח נמצא בידיו של האזרח הקטן. כי בלי שיתוף פעולה עקבי וללא מוטיבציה של כלל האזרחים לא תוכל אף רשות לחולל את השינוי. מסיבה זו יוצאים בקמפיינים פרסומיים שונים שנועדו להכניס למודעות הציורית את החשיבות הרבה של מחזור פסולת. יש שיכריזו על תחרויות ועל הגרלות משתלמות, ויש מודעות פרסום בהם ניתן לראות בצורה מוחשית מה אפשר להפיק מפסולת ביתית שגרתית. הפרסומים הללו נועדו לשכנע את התושבים ולעורר בהם את הרצון להיות שותפים לתהליך הזה. מלבד זאת מציבים בערים מכולות ומתקנים שונים עבור כל סוג של פסולת – מתקנים לפסולת נייר וקרטון, מתקנים לבקבוקי פלסטיק ועוד. כל מוצר שמושלך למתקן המחזור יועבר לחברה שמטפלת במחזור חומר גלם זה.

רישוי ובינוי

בנייה של מבנים עלולה לגרום לבעיות שונות. הסביבה עלולה להשפיע לרעה על המבנה וכן תהליך הבניה והמבנה עלולים לגרום לנזקים סביבתיים. מסיבה זו טרם מתחילים בתהליך של בניה יש צורך לבצע פעולות רישוי שכוללות גם חוות דעת סביבתית, חוות דעת זו ניתנת על ידי אנשי מקצוע בעלי ידע רב בתחום. הללו יגיעו לשטח ויבחנו את הנתונים במקום, ועל פי הממצאים שלהם הם ימליצו על הפעולות הנכונות ספציפית למקום זה. כך שהבניה לא תגרום לבעיות סביבתיות והסביבה לא תזיק למי שעתיד לשהות או לגור במבנה. ואכן לקראת חידוש או בנייה של מבנים תתבצע תוכנית אב מפורטת שתכלול את כל הנתונים וההמלצות הנוגעות לעניין.

מקצוענים סביבתיים

הסביבה שלנו יקרה לכל אחד מאתנו. וחשוב לנו להגן עליה מפני פגעים ונזקים חמורים, וזאת באמצעות פעולות חכמות שבכוחן להגן על הסביבה ולבלום את קצב הזיהום שהאנושות דוהרת בה. יש דרכים לעשות זאת ויש אנשי מקצוע שיוכלו לחוות דעתם ולאפשר לכל אחד מאתנו למנוע זיהומים ולשמור על הסביבה ירוקה יותר.

לקריאה נוספת:

מכרזים עירוניים

יועץ סביבתי

טיפול באשפה

הפרדת אשפה

ייעוץ סביבתי