לכל עיר יש מערך מיוחד של מיחזור וטיפול בפסולת. החל משנת 1993 בה נחקק חוק המיחזור ומיון הפסולת קבלו הרשויות לידיהן את הסמכות לדאוג לעניין המיחזור ולטפל בפסולת שתושבי העיר מייצרים. חוק זה נועד לענות על כמויות הענק של הפסולת שהאנושות מייצרת ולשמור על העולם ירוק יותר ומזוהם פחות. לכל עיר יש חברה או מספר חברות שמספקות את שירותי מיון הפסולת והמחזור והן מספקות לעיר את המענה בתחום מיחזור הפסולת.

תהליך המיחזור – כיצד זה מתבצע?

השלב הראשון הוא שלב המכרז העירוני. בכל עירייה מבצעים מכרזים עירוניים בהם חברות שונות בתחום המיחזור מציעות את הצעותיהן. העירייה תבחר כמובן את החברה המקצועית שהציעה הצעה מוצלחת ומשתלמת, ויש ביכולתה לספק את השירות לפי היקף הפעילות הצפוי בעיר. חברה זו היא תספק את שירותי המיחזור או כל שירות אחר לעיר ולתושביה. זה נכון לגבי מכרזי מיחזור והן לגבי מכרז גינון. החברה שזוכה במכרז היא זו שתספק בשנים הקרובות את השירות לתושבי העיר.

מתקנים ומודעות למיון פסולת

החברה שמספקת את השירות לתושבי העיר נכנסת לפעולה. היא נדרשת להציב בנקודות שונות ברחבי העיר את מתקני המיון ואצירת הפסולת הממוינת. מדובר על מתקנים מיוחדים לכל סוג של פסולת – מתקנים לקרטון ונייר, מתקנים לפסולת אלקטרונית, מתקנים לבקבוקי פלסטיק וכן הלאה. מלבד להצבת המתקנים נדרשת השקעה רבה למען ישתפו התושבים פעולה ואכן יטרחו למיין את הפסולת שלהם. לא מדובר בתהליך פשוט וקל. בערים השונות משקיעים משאבים רבים וטורחים המון סביב מטרה זו.

מיון וטיפול בכל סוג פסולת

מלבד למיון שמתבצע על ידי התושבים מבצעות החברות בתחום המענה האקולוגי מיון נוסף. מיון זה נועד למצות את המקסימום מהפסולת ולהפיק את התועלת המרבית מכל פסולת, לשם כך מוקמות תחנות מעבר. בתחנות המעבר ממיינים את הפסולת ושוקלים את כמויות האשפה כל המידע נרשם ומתועד. וזאת כדי לעקוב אחר הפעילות ולוודא כי אכן הפעולות מתבצעות כראוי לשמירה על הסביבה.

חברות שמציעות מענה בתחום

יש בתחום חברות שונות שמציעות מענה לענייני מיחזור ומיון פסולת. לכל חברה יש נהלי עבודה משלה אך המטרה היא אחת ויחידה – והיא להגן על הסביבה ולשמור עליה מפני זיהומים. כי המטרה הזו חשובה לכולנו והיא משמעותית לכלל וגם לפרט. כולנו נרתם לשמירה על איכות הסביבה!

לקריאה נוספת:

מיחזור פסולת

יועץ סביבתי

טיפול באשפה

הפרדת אשפה

ייעוץ סביבתי